Possum Problems - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu Possum Problems - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu

Possum Problems

Blijf op de hoogte en volg Loes

11 April 2016 | Australië, Sydney

"We are surrounded by possums, we will never get out of Manly alive".

Deze zin is de perfecte samenvatting van onze beach-BBQ in Manly. Met een Aldi-tas (ja ook hier kennen ze die!) vol boodschappen wisten we een barbeque te veroveren op Shelly Beach waar we met alle huisgenootjes gezellig onder de sterren en aan het strand gingen eten. Na een lange werkdag en Ferry-trip was iedereen hongerig en de worstjes, maiskolven en hamburgers vlogen erdoorheen. Niemand had echter in de gaten dat we ondertussen gezelschap hadden gekregen en omsingeld werden door Australische vrienden... En nee, dit keer heb ik het niet over een groep surf-dudes, maar over een Possum. Dit is een soort kruising tussen een rat, konijn en kangoeroe. Het heeft een buidel, een staart als een aap en is schrikwekkend groot. Dit gezelschap zorgde er dan ook voor dat er 8 meiden gillend op een tafel stonden zodra het beest was opgemerkt. En ken je dat gevoel dat ineens alles krioelt, kruipt en kriebelt? Beeld je dat gevoel in, maar dan in Australie waar ook werkelijk alles krioelt, kruipt en kriebelt. Als een hysterische groep apen stonden we daar op de tafel, de een schreeuwde nog harder dan de ander en iedereen maakte elkaar duizend keer banger dan nodig want de Possum bleek meer interesse te hebben in de inhoud van de prullenbak dan al die gekke meiden op de tafel. 1 ding is zeker: niemand van ons gooit ooit nog afval weg in een Australische prullenbak zonder twee keer te bedenken hoeveel possums erin zitten...

Natuurlijk zijn we levend van die picnic-tafel afgekomen en met alle adrenaline nog in ons lichaam van dit avontuur konden we ons niet rustig houden op de Ferry. We waren toch al in een gekke bui dus hup naar buiten, ondanks de kou, en allemaal op een bankje liggen naar de sterren kijken terwijl de Ferry je over de oceaan terugvaart naar het Operahouse: beter kan ik een doodnormale woensdagavond toch niet voorstellen.

De rest van de week verliep aardig normaal, in Sydney betekent dat: genieten van het avondzonnetje, ijsje eten bij het Operahouse, avondwandelingetje langs de Harbour Bridge en natuurlijk series kijken met de huisgenoten. Om deze "normale week" weer wat op te leuken besloten we vrijdag eens Fancy te doen met de meiden. Natuurlijk, iedereen doet wat make-up en trekt leuke kleren aan voor een avondje uit, maar Australische meiden nemen dit wel erg serieus: push-up BH's (of nep-borsten?), 3 kilo make-up, crop-tops, killer-heels... Australische dames lijken uit een Barbie-film te zijn weggelopen wanneer je ze op vrijdagavond tegenkomt. We hadden dan ook flink ons best gedaan maar bleken niet opgewassen tegen de "Dresscode" van de club Casablanca in Edgecliff. Bij de ingang stond, naast een stel knap gespierde uitsmijters, een waslijst aan "verbodenheden". Natuurlijk voldeden we hier half nog niet aan maar wat een oer-Hollandse bos blond haar en glimlach wel niet voor elkaar kunnen krijgen.... ;-)

Zaterdag hadden we genoeg van al dit meisje-meisje zijn en pakten we de trein naar de Blue Mountains om lekker te hiken bij de Wentworth Falls. Die prachtige natuur geeft mij echt het ultieme Australie-gevoel ;-) Dit gevoel is natuurlijk waar je het voor doet en dat wilden we zondag nog even vasthouden. Dus pakten we de bus naar het allernoordelijkste strand van "Sydney's Northern Beaches": Palm Beach. Opnieuw een hike naar het topje van een berg met uitzicht over de baai aan de ene kant en de oceaan aan de andere kant. Met een lunch op de top van de heuvel en een heerlijke na-middag duik in de wilde golven was mijn zondag zeker geslaagd.

Dit lekkere weekendje had ik ook wel even nodig want komende week wordt het flink werken op het lab. De laatste ronde muizen staat gepland deze week en mijn supervisor kennende betekent dat een week met weinig eten, hoog tempo en vooral duizend keer zeggen wat ik niet goed doe (al doe ik alle andere 99 dingen wel goed, zo gaat dat hier). Maar we laten ons de moed niet in de schoenen zinken, met deze prachtige Aussie-leefstijl behoud ik mijn goede humeur onder alle omstandigheden wel :-)

Fijne week allemaal, en voor iedereen die het ook leuk vindt om weer een medische blog te lezen over Australie, er staat er ook weer eentje op Artsinspe.nl : http://www.artsinspe.nl/actueel/blogs/Blog-1/Blog-Loes-See-ya-mate.htm

See ya mate!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Loes

Hee Allemaal! Dit is mijn blog over mijn stage Wetenschap in Sydney! Om te voorkomen dat ik wekelijkse halve boekwerken via whatsapp ga typen of dat ik mijn Facebook vrienden vermoei met duizenden posts (wat ik waarschijnlijk toch wel ga doen haha) heb ik een blogpagina aangemaakt. Iedereen die het leuk vindt om mijn avonturen te volgen (of om me gewoon stiekem te stalken) kan ze lezen! :-) Enjoyyy!!! Ik ga jullie allemaal missen <3 Dikke Kus Loes

Actief sinds 07 Dec. 2015
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 11745

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 01 Augustus 2015

Loes gaat Down Under

Landen bezocht: