Ocean Air & Salty Hair - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu Ocean Air & Salty Hair - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu

Ocean Air & Salty Hair

Blijf op de hoogte en volg Loes

29 Februari 2016 | Australië, Sydney

Maandagen zijn nooit leuk, maar in Australie zeker niet. Na weekenden vol fun, plezier, zon, zee, strand, uitgaan, eten, lachen, zwemmen en feest is de maandag altijd een beetje een domper. Het scheelt dat we een zwembad naast de deur hebben en dat de nazomer avonden hier nog steeds bloedjeheet zijn. Maandagavond was het dus wel tijd voor een klein poolfeestje. Alle zwembad-attributen de uit de kast en hoppa: nachtzwemmen!

En dan kom ik bij het volgende puntje: dinsdagen zijn eigenlijk ook nooit leuk. Je beseft dat je echt aan de bak moet omdat je die maandag eigenlijk niks hebt uitgevoerd, het weekend is nog lang niet in zicht en je bent nog niet eens op de helft van de week. Maar ook daar hebben we wat op gevonden afgelopen dinsdag. Ik was weer uitgenodigd door de floormanager voor een alcoholisch evenementje om de week te breken. Samen met wat lab-collegaatjes gingen we een “barhop” doen. Na werktijd begonnen we bij chinees café, verstopt in een kelder, raar rood licht en met personeel dat iets weghad van een mafiafilm, daarna volgden nog 4 barretjes. We eindigden in een soort hipster bar waar de goedkoopste drankjes 20 dollar waren, personeel compleet onder de tattoos zat, en sigaren werden aangestoken op een zeer fancy manier met een boel vlammen en vuur. Als echte gierige Hollander besloot ik voor een gratis watertje te gaan maar dat accepteerde de manager natuurlijk niet, dus kreeg ik zijn (prijzige) drankje. Haha, heb hem beloofd dat hij de volgende keer een biertje van me zou krijgen.
Het leuke van een barhop met Australiers is dat je echt bij cafees binnenkomt waar je anders never nooit naar binnen was gegaan, simpelweg omdat de buitenkant er eerder uitziet als een achterdeur. Australiers zijn dol op verstopte cafeetjes, Melbourne schijnt helemaal vol te zitten met dit soort plekjes. Eens een keer wat anders dan Bruins of de Negende Cirkel!

Om de dinsdagavond een beetje te boven te komen ben ik woensdag na werk naar Bondi gegaan voor een avondje me-time op bondibeach. Wegdrijven in de zee, genieten van de de zon die onder gaat en avondeten op het strand.

Donderdag ben ik met mijn Noorse huisgenootje (en inmiddels my best friendie hier) naar het reisbureau geweest om onze trip vast te leggen!!!!!!! Ik kan haast niet wachten!!!!!! Graag wil ik even kwijt wat mijn mooie plannen zijn:
- 7 Juni vlieg ik van Sydney naar de Uluru (ook wel Ayers Rock) in het midden van Australie voor een 3 daagse camping tour door de Outback. Ik eindig in Alice Springs.
- Vanaf Alice Springs vlieg ik naar Cairns voor een week. In die week gaan we op kampeertocht in het regenwoud, duiken (!!!!!!!!!!) in het Great Barrierereef, Watervallen zien en eindeloos snorkelen.
- Vanaf Cairns ga ik naar Mission Beach voor Rafting  Magnetic Island voor partying  Airlie Beach en vanaf daar nemen we de zeilboot naar de Whitsunday Eilanden waar we op de boot blijven slapen, feesten, snorkelen en hopelijk heel veel zien!
- Daarna door naar het plaatsje 1770 voor surfen  Rainbow Beach voor kayakken met dolfijnen  Fraser Island 2 dagen rondcrossen met een jeep en dingo’s spotten  Noosa voor een nieuw kampeeravontuur in een mangrovewoud.
- Vanaf Noosa dan naar Brisbane  Surfers Paradise  Byron Bay waar we nog lekker kunnen surfen en dan eindigen we in Sydney.
HEEL VEEL ZIN IN!!!

Dit giga mooie plan moest vrijdag natuurlijk gevierd worden met onze eigen barhop, waarna we zaterdag ons vermoeide hoofd de Ferry op sleepten richting Manly voor de start van de Australia Open Surfing. Aangezien de golven zo’n 5 meter hoog waren, wat ons iets te gek werd, hebben we wat snorkels gehuurd en heel braaf visjes bekeken terwijl we die mega hoge golven over lieten aan de pro’s.

De week is afgesloten met kayaking in de Harbour: zon op je hoofd, prachtig blauw water en overal blije mensen op bootjes om je heen. Waar het leven op veel plaatsen in de wereld lijkt te draaien om wie de grootste jacht of speedboot heeft in de haven, hebben de Aussies een andere “vibe”. Het leven draait hier gewoon om happy zijn. Het weer is goed, het is zondag en of je nou op je dure jacht zit, of in onze kleine kayak: de mensen zijn aardig tegen elkaar en genieten van het leven <3 En dat deden wij ook, dus gingen we zondagavond naar een schattig restaurantje in Kings Cross (de wijk van de hoeren en gay people, maar ontzettend leuk) waar 2 van onze roomies werken.

En met al die goede vibes ga ik deze maandag vast wel weer overleven :-)

Liefsssssssssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Loes

Hee Allemaal! Dit is mijn blog over mijn stage Wetenschap in Sydney! Om te voorkomen dat ik wekelijkse halve boekwerken via whatsapp ga typen of dat ik mijn Facebook vrienden vermoei met duizenden posts (wat ik waarschijnlijk toch wel ga doen haha) heb ik een blogpagina aangemaakt. Iedereen die het leuk vindt om mijn avonturen te volgen (of om me gewoon stiekem te stalken) kan ze lezen! :-) Enjoyyy!!! Ik ga jullie allemaal missen <3 Dikke Kus Loes

Actief sinds 07 Dec. 2015
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 11746

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 01 Augustus 2015

Loes gaat Down Under

Landen bezocht: