Good Girls "Goone" Bad - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu Good Girls "Goone" Bad - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu

Good Girls "Goone" Bad

Door: Loes Hegeman

Blijf op de hoogte en volg Loes

19 Januari 2016 | Australië, Sydney

Na een eerste week Sydney vol zon, zee en strand was het maandag tijd voor….. een nieuwe week zon, zee en strand haha! Maandag bracht ik een bezoekje aan mijn nieuwe werkplek: Het Charles Perkins Centre. Een research-gebouw op de campus van de University of Sydney waar ik mijn stage wetenschap ga doen. Mijn supervisor blijkt een echte australier met een huis in Manly en 8 surfboarden in de schuur. Na een kennismaking en lab-introductie kreeg ik een hele stapel artikelen onder mijn neus geduwd. Eerst dacht ik nog: “ He shit”, tot mijn supervisor me zei: “Do me a favour, go read them on Manly Beach with this hot weather”. En zo kwam het dat ik vorige week eigenlijk een derde vrije week had!

Uiteraard heb ik mijn artikelen gelezen, maar daar heb ik wel even een paar mooi exotische plekjes voor uitgezocht:

- Dinsdag naar Bondi Beach geweest en lekker geluie… uhhh gelezen.

- Donderdag met de bus naar “Mosman” geweest, vanuit daar 2 uur gewandeld met super uitzicht op het Operahouse en de Harbour Bridge, vervolgens midden in een dikke onweersbui met de Ferry terug.


Toen vrijdagavond dan eindelijk ook alle andere meiden uitgewerkt waren en het voor iedereen weekend was, zijn we met z’n allen naar het chocolade-restaurantje “the Chocpot” gegaan. Daar werd mijn aan chocolade-verslaafde geest compleet gek van de menu-kaart die vol stond met dingen waarvan ik dacht dat ze alleen in dromen bestonden.

Helaas duurde onze chocoladevreugde niet lang toen we er zaterdagochtend achter kwamen dat we een nieuwe huis-bewoner hadden: een giga, ik herhaal GIGA, dikke zwarte spring die ook niet braafjes op 1 plaats blijft zitten maar die vrolijk overal heen wandelt. De oplossing? Huisbaas bellen en hem samen met zijn 10jarige zoontje het probleem laten fixen… haha tja je woont in een huis met vrouwen of niet.

Om deze nare ervaring te doen vergeten besloten we zaterdagavond dat er “Goone” gedronken moest worden. Iedereen die ooit in Australie geweest is zal het vast kennen, Goone is hier de goedkoopste wijn (en in een land waar zelfs een pak yoghurt 5 dollar kost is goedkoopheid belangrijk). Het enige bij-effect: je krijg er vrij snel een flinke kater van…

We hadden een fantastische avond met alle roommates bij nachtclub “The Ivy” (een club met meerdere verdiepingen, rooftop, cocktailbar, zwembad en een vooral veel vrouwen met neptieten). Zondagochtend (of liever gezegd, middag) werd iedereen wakker met een kater, maar hey zo erg is dat niet als je een zwembad naast de deur hebt en de supermarket gratis hotdogs uitdeelt.

Tot zover mijn heerlijk relaxede eerste “ werkweek” .


Cheers, Loes

  • 21 Januari 2016 - 13:24

    Pien:

    Ontzettend leuk geschreven Loes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Loes

Hee Allemaal! Dit is mijn blog over mijn stage Wetenschap in Sydney! Om te voorkomen dat ik wekelijkse halve boekwerken via whatsapp ga typen of dat ik mijn Facebook vrienden vermoei met duizenden posts (wat ik waarschijnlijk toch wel ga doen haha) heb ik een blogpagina aangemaakt. Iedereen die het leuk vindt om mijn avonturen te volgen (of om me gewoon stiekem te stalken) kan ze lezen! :-) Enjoyyy!!! Ik ga jullie allemaal missen <3 Dikke Kus Loes

Actief sinds 07 Dec. 2015
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 11740

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 01 Augustus 2015

Loes gaat Down Under

Landen bezocht: