Loes gaat Down Under - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu Loes gaat Down Under - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu

Loes gaat Down Under

Blijf op de hoogte en volg Loes

25 December 2015 | Nederland, Almelo

Laatst maakte ik de fout door tegen een Amsterdamse mede-student te zeggen dat ik de stap heb gemaakt om vanuit Twente naar een grote stad te gaan om te studeren. Ik werd domweg in mijn gezicht uitgelachen. Terwijl de tranen haast over zijn wangen liepen schaterde hij dat “Groningen maar een dorp is”. Ik brabbelde nog wat over stadsrechten en dat Groningen best druk is, maar ik vreesde al dat ik voor hem altijd dat “meisje-uit-Twente-die-nooit-in-een-grote-stad-komt” zou blijven.
Is dat nou zo erg zou je denken? Ach nee dat valt wel mee, maar goed om toch maar eens verandering in de zaken te brengen wil ik al die mensen die het ooit hebben gedurfd om “Colaaaaaaaaaaaaa” tegen mij te zeggen (en geloof me; dat zijn er veel!) eens even laten zien dat ik t heus wel kan. Ik ga Down Under, naar het land van de flying doctors, aboriginals, kangoeroes, surfdudes en koalaberen! (of zoals mijn moeder dat ziet, naar het land van de witte haaien krokodillen, dodelijke spinnen, bosbranden en jongens-op-wie-je-verliefd-kunt-worden).
Ik ga een halfjaar mijn Stage Wetenschap doen, en dit keer wel naar een echte grote stad: SYDNEY. De dag na kerst heb ik om precies te zijn 36 uur om bij te komen van het kerstdiner voor ik aankom in de Australische hitte. Uiteraard vlieg ik geheel in stijl (zoals beloofd Anita) in mijn kangoeroe pakje inclusief een Nederlands overlevingspakket (hagelslag, pindakaas, drop, stroopwafels etc) dankzij de beste vrienden in de wereld. Dat moet ik alleen nog even zien uit te leggen bij de douane…
Ik hou iedereen die het leuk vindt de komende maanden graag op de hoogte van mijn avonturen down under… Mailadressen kunnen worden gedropt in de mail-lijst links op deze pagina en dan verschijnen mijn blogs vanzelf in je inbox.

En oja dit is natuurlijk hartstikke spannend, maar hey als ik die grote stad toch zat word dan ga ik wel naar een van de vele farms die Australië rijk is om weer even aan het mooie boerse Twente te denken. Al was mijn opa een beetje geschrokken het feit dat het hier om schapen boerderijen gaat. “Hebben ze daar geen enkele koe dan Loes? Voor als je gewoon eens een glas melk wil drinken?”. Ach opa, t lup wa los.

Cheers!


Ps. Voor verlate kerstkaartjes, Valentijns-briefjes en liefdesverklaringen, paas-kaartjes of gewoon omdat het kan, mijn adres:
Unit 302
35d Arncliff Street
Wolli Creek 2205 NSW
Australia

  • 26 December 2015 - 16:27

    Larissa:

    Lieve loes,

    wat gaaf dat je naar sydney gaat. Al ga ik je natuurlijk wel missen.. dat wordt niet stappen in grunn t komende half jaar :(
    Heel veel plezier in Australië en o wee als je met zo'n surfdude durft aan te pappen. dan zie ik je nooit meer! Haha grapje.

    Have fun and enjoy! Half jaar is zo voorbij.

    Dikke kus

  • 26 December 2015 - 18:05

    Elian:

    Hee Loes,
    Heel veel succes en plezier met je Australische avontuur. Komt helemaal goed met je in die wereldstad. Ik wens je alle goeds en voor je ouders morgen heel veel sterkte, ze zullen het nodig hebben (ik kan het weten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Almelo

Loes

Hee Allemaal! Dit is mijn blog over mijn stage Wetenschap in Sydney! Om te voorkomen dat ik wekelijkse halve boekwerken via whatsapp ga typen of dat ik mijn Facebook vrienden vermoei met duizenden posts (wat ik waarschijnlijk toch wel ga doen haha) heb ik een blogpagina aangemaakt. Iedereen die het leuk vindt om mijn avonturen te volgen (of om me gewoon stiekem te stalken) kan ze lezen! :-) Enjoyyy!!! Ik ga jullie allemaal missen <3 Dikke Kus Loes

Actief sinds 07 Dec. 2015
Verslag gelezen: 632
Totaal aantal bezoekers 11742

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 01 Augustus 2015

Loes gaat Down Under

Landen bezocht: