Melbourne vs Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu Melbourne vs Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu

Melbourne vs Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Loes

28 Maart 2016 | Australië, Sydney

Sinds de Olympische Spelen van 2000 in Sydney wilde ik niets liever dan zwemmen in de olympische spelen. Ik bedoel, ik sta niet voor niets bekend om mijn "loes_zwemmen" email adres haha! Die Olympische Spelen waren natuurlijk iets te ambitieus maar het heeft me altijd gefascineerd en ik was dan ook het gelukkigste mens ter wereld toen we dinsdag na een lab-dag naar het Olympisch Park gingen en in de enige echte Olympic Pool zwommen. Zo kwam die droom dan toch eindelijk een beetje uit :-)

Een andere droom die deze week is waargemaakt, is een hike in The Blue Mountains. The Blue Mountains is een National Park, 2 uur met de trein van Sydney vandaan. Eucalyptus bomen zo ver je kan kijken, watervallen, en vergezichten over onder andere de beroemde "Three Sisters". Er zijn honderden Aboriginal-legendes over The Blue Mountains, die overigens "Blauw" zijn vanwege de blauwe waas die over de bomen hangt, afkomstig uit de damp van de bomen. Maar ook daar zijn tientallen (Aboriginal)theorien over. Na een flinke wandeling langs smalle paadjes, steile afgronden en over beekjes en watervalletjes (en selfie-chinezen) zaten we met een flinke bak Calamari-ringen terug in de trein naar Sydney: wat een topdag! Het mooiste van alles was nog wel: we hebben niet 1 spin gezien groter dan 5 centimeter! (van kleinere spinnen kijken we al niet eens meer op haha)... Die dag zijn we dus goed doorgekomen ;-)

Australiers mogen dan een relaxed volk zijn, er heerst een eeuwige strijd tussen de twee grootste steden Melbourne en Sydney. Ze hebben allebei hun eigen city-vibe en type mensen. Een echte Melbourner is fashionable, houdt van goede koffie, kunst, en hippe food-tentjes. Een echte Sydney'er daarentegen houdt van surfen, raakt nooit uitgepraat over de weersvoorspellingen en barbecuet elk weekend in het park. De typische Melbourne Hipster en Sydney Surfer schijnen twee totaal verschillende Australiers te zijn. Dat moest ik natuurlijk eens zelf gaan ondervinden, kortom: tijd voor een date! Of twee maarliefst, woensdag stond het drinken van cocktails in een hippe bar met een Melbourne Hipster op het programma en donderdag een biertje in een relaxed cafeetje met een Sydney Surfer... En ik moet zeggen dat ik toch meer een Sydney-liefhebber ben ;-)

En zoals een echte Sydney liefhebber het zou doen, heb ik zaterdag eens de wekker gezet en ben ik in vroegte op pad gegaan met mijn wandelschoenen en waterfles: tijd voor een hike! Vanaf Bondi Beach loopt er een prachtig pad helemaal naar het noorden van de landtong naar Watson Bay. Een behoorlijke wandeling als de zon 30 graden in je gezicht brandt maar wat mooi zeg! Toen we na duizend foto-sessies en prachtige vergezichten eindelijk aankwamen in Watson Bay, hebben we Fish&Chips gegeten met de zonsondergang en de haven als uitzicht. Vlak voor de zon onder ging zijn we met een speedboot teruggegaan naar het centrum, en zo konden we "Sundown Boat trip from Watson to Circulair Quay" ook weer van onze bucketlist afchecken :-)

En ik mag momenteel dan een echte Sydney-inwoner zijn, je blijft toch een Nederlander dus zaterdagavond was het tijd voor een stapavondje met de roomies en twee Nederlandse jongens. Het was de laatste avond van ons Russische huisgenootje Irina dus we hebben flink gefeest in de hippe club Homebar. Met 4 verdiepingen, goede muziek en uitzicht op Darling Harbour was het echt een topavond! Ondanks de kater hebben we zondagochtend met z'n allen een paasbrunch gemaakt, inclusief nutella-pannekoeken en Australische Cross Bun broodjes. Als een echte family zaten we met z'n allen aan de tafel voor het "ontbijt" om half drie
's middags haha. Na het "ontbijt" konden we dan ook vrijwel meteen door naar het Fitzroy Hotel voor het paasdiner. Met borden nacho's en biertjes op een balkon en de ondergaande zon op de achtergrond was het een heel ander soort Pasen dan ik ooit heb gehad, maar leuk was het zeker!

Ik hoop dat jullie allemaal een fijn paas-weekend gehad hebben, kusjes en knuffels vanuit de mooiste stad in Australie, SYDNEY!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Loes

Hee Allemaal! Dit is mijn blog over mijn stage Wetenschap in Sydney! Om te voorkomen dat ik wekelijkse halve boekwerken via whatsapp ga typen of dat ik mijn Facebook vrienden vermoei met duizenden posts (wat ik waarschijnlijk toch wel ga doen haha) heb ik een blogpagina aangemaakt. Iedereen die het leuk vindt om mijn avonturen te volgen (of om me gewoon stiekem te stalken) kan ze lezen! :-) Enjoyyy!!! Ik ga jullie allemaal missen <3 Dikke Kus Loes

Actief sinds 07 Dec. 2015
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 11711

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 01 Augustus 2015

Loes gaat Down Under

Landen bezocht: