Oost, West, Thuis best! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu Oost, West, Thuis best! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu

Oost, West, Thuis best!

Blijf op de hoogte en volg Loes

10 Juli 2016 | Australië, Byron Bay

Oost, West, Thuis best

Blote voeten in het zand, wind in je haren, zout op je huid, zon in je gezicht. In de schaduw van de palmbomen, surfers overal, smoothie van een hippie-tentje in je hand. Picnicken op het strand, dutjes doen in het gras, genieten van de zonsondergang. Paarse luchten, frisse ochtenden, koffie voor de dag begint, vriendelijke mensen, nieuwe avonturen. Dit is de perfecte beschrijving van mijn afgelopen week. En niet alleen van de afgelopen week, eigenlijk is het de perfecte beschrijving van mijn ideale leven! Sinds ik hier in Australie ben wordt ik zo gelukkig van al die dingen, de hele surf-cultuur is een en al relaxedheid en happiness. Met het zand van Fraser Island nog in onze kleren, vertrokken we naar Noosa. In dit prachtige kustplaatstje zwemmen de dolfijnen langs tijdens je avond wandeling en hangen de wetsuits over de reling van de koffie-tentjes uit te lekken... Paradijs!

Omdat er natuurlijk niet alleen maar geluierd kan worden, hebben we een kano-tour geboekt door de Everglades. Een flinke tocht door dit gigantische natuurgebied deed ons er weer even aan herinneren hoe groot Australie is... Met rivieren waar Pelikanen zo groot als een fiets tegenkomt en waar zelfs de Bull-sharks onder je bootje door kunnen zwemmen, bleef ik veilig met de voetjes droog haha! Maar uiteindelijk bleken het niet de haaien of pelikanen waar we voor moesten vrezen, maar de muggen die ons levend opaten in dit moeras!

Met tientallen muggenbulten als souvenir, vertrokken we van Noosa naar een grote stad: Brisbane! Na 4 weken zo'n beetje in de rimboe te hebben moeten overleven, was het best een fijne afwisseling weer even in een echte stad te zijn. Ook kon ik hier eindelijk doen wat ik altijd al wilde: een koala knuffelen! Het beest stonk gigantisch en ik heb een record-aantal keer moeten niezen, maar heej, het was het waard! Ik geloof dat ik de schrammen van zn klauwtjes nog steeds in mn nek heb (de pluizenbol dacht dat ik een boom was denk ik) en ik mis ook een pluk haar maaaarrrr we hebben wel even lekker gekroelt!

Aangezien koala's alleen ook maar saai zijn, ben ik naar een krokodillen-show geweest, uitgevoerd door niemand minder dan de kinderen van crocodile-hunter: Steve Irwin. Zeker een bijzondere ervaring!

Na een klein city-tripje Brisbane reden we verder naar een plaats die The Gold Coast heet en ook wel Surfers Paradise wordt genoemd. Het is vooral een toeristische trekpleister met veel aziaten, vakantie-appartementen en clubs. Het echte Surfers Paradise ligt 20 km verderop in een plaatsje Coollangaatta. Het is dat ik niet overal eeuwig kan blijven maar hier zou ik zeker wel wat daagjes (of maandjes) kunnen doorbrengen haha!

Na een avondje beer-pong en andere drankspelletjes in het hostel en flink wat pasjes in de club, hadden we het wel weer gezien. Op naar het hippie-paradijs op aarde: Byron Bay. Henna-tattoos, dreadlocks, wiet, space-cake, vegan-tentjes en volkswagenbusjes: wie van stereo-type Hippie houdt kan Byron zeker niet overslaan. Ik heb hier vooral genoten van de surfers, de gezellige sfeer en de heerlijke fruit-sapjes.

Denk je na een dag vol nieuwe indrukken lekker te gaan slapen in je hostel, dan heb je het mis. Zeker als je in een kamer slaapt vol 19-jarige Engelse jongens die net de nieuwe pokemon-app hebben gedownload en ook nog eens spontaan besloten een "ford" te maken van alle matrassen in de kamer. Tja, ik heb wel geleerd tot tien te tellen sinds ik op reis ben haha!

Wie denkt dat ik het allemaal alleen maar perfect voor elkaar heb, heeft het mis: momenteel zit ik in een 14-uur durende nachtbus. Ik ben nog geen uur onderweg maar erger me nu al groen en geel aan mijn mede-passagiers die mij werkelijk op iedere mogelijke manier weten te irriteren... Maar goed, ik ga dan wel weer naar Sydney voor een paar dagen, en dat voelt als thuiskomen. (Misschien komt dat ook een klein beetje omdat een heel lief persoon mij opwacht en me morgenvroeg heel erg blij maakt). Achja, hij is de irritante mensen in de bus waard. Oost, West, Thuis Best!

Liefs vanuit deze *** nachtbus!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Loes

Hee Allemaal! Dit is mijn blog over mijn stage Wetenschap in Sydney! Om te voorkomen dat ik wekelijkse halve boekwerken via whatsapp ga typen of dat ik mijn Facebook vrienden vermoei met duizenden posts (wat ik waarschijnlijk toch wel ga doen haha) heb ik een blogpagina aangemaakt. Iedereen die het leuk vindt om mijn avonturen te volgen (of om me gewoon stiekem te stalken) kan ze lezen! :-) Enjoyyy!!! Ik ga jullie allemaal missen <3 Dikke Kus Loes

Actief sinds 07 Dec. 2015
Verslag gelezen: 2258
Totaal aantal bezoekers 11716

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 01 Augustus 2015

Loes gaat Down Under

Landen bezocht: