Tattoos & Houthakkersblousjes - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu Tattoos & Houthakkersblousjes - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu

Tattoos & Houthakkersblousjes

Blijf op de hoogte en volg Loes

18 April 2016 | Australië, Melbourne

Mijn week begon maandag om 4.30, mooi optijd! Op de planning stond de zonsopgang maar zoals altijd moest er flink gehaast worden in de ochtend en we moesten dan ook flink haasten om de opgaande zon niet te missen... Net op tijd kwamen we aan op Bronte Beach en met prachtig weer en een koffietje in een strandtent kon onze week niet beter beginnen!

Dinsdagavond was het picnic-tijd in de Botanische tuinen en woenadag besloten we eens fancy te doen en een wijntje te drinken in de Sydney Tower. In de hoogste toren van Sydney kun je in een skybar op 300m hoogte, die 360 graden ronddraait een drankje doen met uitzicht op alle hoeken van Sydney. Met precies de goede timing zagen we de zon ondergaan en hebben we een heerlijke avond gehad!

Zaterdag verruilde ik de stad van de surfers en stranden voor de hipster stad van Australie: Melbourne. Goed geklede mannen, baarden, beanies en vooral veel tattoos en houthakkersblousjes, dat is mijn algemene indruk van 'Melbs'. Straatjes met Graffity, donuts en koffie op elke hoek en groene trams die dwars door de stad banjeren: dat was wel even wennnen! Gelukkig nam mijn Nederlandse vriend Koert me op sleeptouw en zo belande ik zaterdag in een heuze AFL-game (Australian Footbal) midden tussen de fanatieke Australische supporters op de tribune. Nadat ik eindelijk begreep wat de spelregels waren, was de wedstrijd al afgelopen: tijd om op stap te gaan! Met een groep random mensen waarvan ik eigenlijk alleen Koert kende, heb ik het nachtleven in Melbs goed ontdekt :)

Ik ben en blijf iemand van lijstjes en uiteraard had ik ook van Melbourne een bucketlist gemaakt: ronddwalen door de grootste markt van de Southern Hemisphere, The Queen Victoria Markt, een drankje doen op het strand van St Kilda en de skyline zien, genieten van de straatmuzikanten: allemaal af kunnen strepen. In je eentje op reis gaan is zo slecht nog niet! Maar ik ben en blijf natuurlijk een Nederlander, en hoe leuk was het dan ook dat ik zondagavond met 3 andere Nederlanders op de bank patat en hamburger zat te eten bij hun thuis. Het weekend hebben we afgesloten met een potje bowlen, en vooral: cocktails drinken. Daarna was het tijd om weer dag te zeggen tegen mn Nederlandse groepje en solo verder te gaan.

Nadat ik dit weekend wel honderd keer de verkeerde tram heb gepakt was ik behoorlijk trots op mezelf dat ik maandag de goede tram wist te vinden naar Brighton Beach. Hier heb ik even flink de toerist uitgehangen bij de beroemde Brighton Beachboxes. Mijn laatste uurtjes in Melbourne heb ik slenterend en koffie-drinkend doorgebracht. Na een wandelingetje over de Yara rivier belande ik in een parkje in Southbank met uitzicht op de skyline van Melbs: een prima plek voor mijn avondeten. Ondanks de tientalle kofietjes die ik hier gedronken heb ben ik na al die kilometers slenteren behoorlijk moe... Lekker op tijd naar bed vandaag en morgen veruil ik deze hipster stad voor de Great Ocean Road: ik heb er zin in!

G'day mates! Liefs Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Loes

Hee Allemaal! Dit is mijn blog over mijn stage Wetenschap in Sydney! Om te voorkomen dat ik wekelijkse halve boekwerken via whatsapp ga typen of dat ik mijn Facebook vrienden vermoei met duizenden posts (wat ik waarschijnlijk toch wel ga doen haha) heb ik een blogpagina aangemaakt. Iedereen die het leuk vindt om mijn avonturen te volgen (of om me gewoon stiekem te stalken) kan ze lezen! :-) Enjoyyy!!! Ik ga jullie allemaal missen <3 Dikke Kus Loes

Actief sinds 07 Dec. 2015
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 11727

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 01 Augustus 2015

Loes gaat Down Under

Landen bezocht: