Fireflies & Naaktzwemmen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu Fireflies & Naaktzwemmen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu

Fireflies & Naaktzwemmen

Blijf op de hoogte en volg Loes

13 Maart 2016 | Australië, Sydney

"You would not believe your eyes
If ten million fireflies
Lit up the world as I fell asleep
'Cause they'd fill the open air
And leave tear drops everywhere
You'd think me rude
But I would just stand and stare"

And starring I did!! Dinsdag was ik getuige van een sprookje in een spooktunnel... Met de trein reden we een uur lang door de bush bush op naar "the abandoned railway tunnels of the South Coast". Rondom het piepkleine dorpje Helensburgh liggen, midden in het Royal National Park, 7 verlaten treintunnels.

Een van die tunnels, The Helensburgh tunnel, is de place to be voor het spotten van vuurvliegjes/gloeiwormen. Maar alleen als je het aandurft, want er gaan honderden spookverhalen rond over deze tunnel! Zo zouden vele mensen al de koude hand op hun rug hebben gevoeld van ene overleden mijnwerker Robert of het geroep hebben gehoord van een jongeman die ook een ongelukkige dood vond in de tunnel. In ieder geval, het was die dag International Women's Day en we voelden ons als "strong independent women" dapper genoeg om op avontuur te gaan. Nadat we onze Iphone's to the max hadden opgeladen (want: zaklamp is van levensbelang!) en de routebeschrijving hadden bekeken gingen we op zoek! Natuurlijk liepen we het verkeerde pad, maakten we ons zorgen over spinnen en gilden we het letterlijk uit toen er een tak bewoog maar na wat struggles viel mijn mobiel even perongeluk uit en voordat ik hem aan wilde doen zag ik ineens allemaal kleine lichtjes boven me: TUNNEL GEVONDEN! En wauw wauw wauw, het was een onbeschrijfelijk mooi gezicht: een eindeloos lange gang compleet zwart maar met een blauwe waas zo ver je kunt kijken bovenin: allemaal fireflies! En dan die sterrenhemel zodra je de tunnel uit loopt, het was een magisch gevoel. De fireflies namen al mijn aandacht in beslag om me druk te maken over spoken of geesten :-) Dappere Loes!

Verder heb ik deze week heel veel leuke nieuwe mensen ontmoet... in de tunnel, in de trein op een terrasje: ik kwam ze deze week overal tegen! Met een hele groep nieuwe vrienden zijn we donderdag naar The Ivy gegaan. Vrijdag was het tijd voor een grote Dutchie-Barbeque in Bondi en zaterdag moest er maar weer eens een poolparty georganiseerd worden om van de laatste hete zomerdagen te genieten!

Met mijn lieve Groningse Tessa op bezoek was die poolparty natuurlijk een groot succes. Toen we rond 4.00 naar huis wilden maar eigenlijk nog wel een beetje energie over hadden, besloten we dat het een goed idee was om te wachten tot 7.00 voor zonsopgang. Dus hoppa met de trein naar Bronte Beach waar we het niet konden laten om in de vroege ochtend naakt de zee in te duiken! Het ijskoude water, zout in je gezicht en de prachtige zon die voor je neus de zee uitkomt: dat was zeker een bucketlist-dingetje en de knettergekke Tessa was de perfecte persoon om dit mee te doen :-)

Toen we rond 8.00 's ochtends letterlijk en figuurlijk als twee zoutzakken in de trein terug zaten inclusief koffie en ontbijtje, moesten we wel even heel hard om ons zelf lachen. Je begrijpt: zondag werd een "Netflix & Chill-dagje" met natuurlijk wat TimTams als het ultieme anti-kater voer!

Morgen zwaait ik lieve Tess uit naar haar volgende avontuur in Sri Lanka en ga ik weer vrolijk op naar mijn muizen, want ja die hebben ook weer wat aandacht nodig af en toe :-)

Hopelijk is jullie zondag net zo lui en heerlijk als die van mij, Liefs uit Sydney!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Loes

Hee Allemaal! Dit is mijn blog over mijn stage Wetenschap in Sydney! Om te voorkomen dat ik wekelijkse halve boekwerken via whatsapp ga typen of dat ik mijn Facebook vrienden vermoei met duizenden posts (wat ik waarschijnlijk toch wel ga doen haha) heb ik een blogpagina aangemaakt. Iedereen die het leuk vindt om mijn avonturen te volgen (of om me gewoon stiekem te stalken) kan ze lezen! :-) Enjoyyy!!! Ik ga jullie allemaal missen <3 Dikke Kus Loes

Actief sinds 07 Dec. 2015
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 11720

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 01 Augustus 2015

Loes gaat Down Under

Landen bezocht: