Een beetje Grunn in Aus - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu Een beetje Grunn in Aus - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu

Een beetje Grunn in Aus

Blijf op de hoogte en volg Loes

14 Februari 2016 | Australië, Sydney

Dokter Hegeman. Deze week kwam ik weer een ieniemienie stapje dichter bij het bereiken van deze titel nadat ik voor het eerst in mijn leven (een muis) gehecht heb. Nadat we net een "nefrectomie" (google!) hadden uitgevoerd, mocht ik het arme beest dichthechten en dat ging nog best aardig! Een beetje jammer was het wel dat mijn allereerste steek verkeerd bleek en de hele mikmak overnieuw moest, maar toch: weer wat geleerd deze week!

En dacht ik dinsdag nog dat een muist hechten een hele klus was, woensdag heb ik (helemaal zelf) bij 4 muizen een nefrectomie uitgevoerd. Complete concentratie, een sterke maag, goede anatomiekennis en verstand op nul: dat is wat je nodig hebt om interventriculaire hartinjectie te doen en 2 nieren en een milt te verwijderen. Een beetje heftig wel, maar erg leerzaam.

Na afloop van deze geconcentreerde operatiemissie was ik compleet kapot en even helemaal klaar met al dat ziekenhuisgedoe. Om mijn hoofd leeg te maken werd het weer tijd voor wat ontdekkingsavontuur in Sydney: dus hup op naar Woolloomooloo (en ja, dat is de correcte spelling) om daar een typisch Australische Meatpie "The Tiger" te gaan eten bij Harry's Cafe on Wheels. De avond heb ik afgesloten in de prachtige Royal Botanic Gardens.

Donderdag na werk was het weer tijd voor wat fun met de Wolli Creek roomies, dus op naar de IMAX: een bioscoop waar ze het grootste scherm ter wereld hebben! Dat stond zeker op de bucketlist en het was ontzettend leuk.

Nadat ik mijn supervisor even lief had aangekeken kreeg ik vrijdag een daggie vrij om de lieve wereldreiziger Tessa (mijn vriendin uit Groningen) op te halen van het vliegveld en half Sydney door te sjouwen. Toch een beetje trots op "mijn" stad heb ik haar op de Ferry naar Manly geparkeerd voor wat toeristische foto's. Helaas had Tessa wat minder geluk in het water waar het arme kind na 2 minuten al gestoken werd door een "Bluebottle" kwal. Maar deze 2 dokters in spe konden de kwallenbeet gelukkig fixen met wat water en het scheelt dat Tess geen zeurpiet is :-)

Vrijdagavond moest er natuurlijk gefeest worden met mijn Groningse Party Animal. Samen met de andere meiden zijn we naar The Argyle gedaan en zijn we gratis binnengekomen door te doen alsof we op de gastlijst stonden van de DJ... Hahah ohoh!

Zaterdag zijn we voor een stranddagje naar Bondi Beach gegaan en daar heeft Tessa dan eindelijk mijn liefde voor deze stad begrepen met alle gespierde surfdudes die daar rondlopen. Conclusie aan het einde van de dag: het leven is mooi, en hier is het net een tikkeltje mooier dan gemiddeld.

Het weekend is goed afgesloten met een Poolparty / BBQ: een betere manier om Valentijnsdag te vieren dan met je vriendinnen, 35 graden, biertjes en goed eten is er geloof ik niet :-)

Het was weer een heerlijke week in Aus en ik kan niet wachten tot Tess terugkomt in Maart om Sydney weer onveilig te maken, maar voor nu: er wachten weer muizen op me morgen dus hup hup naar bed!

Have a good day, Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Loes

Hee Allemaal! Dit is mijn blog over mijn stage Wetenschap in Sydney! Om te voorkomen dat ik wekelijkse halve boekwerken via whatsapp ga typen of dat ik mijn Facebook vrienden vermoei met duizenden posts (wat ik waarschijnlijk toch wel ga doen haha) heb ik een blogpagina aangemaakt. Iedereen die het leuk vindt om mijn avonturen te volgen (of om me gewoon stiekem te stalken) kan ze lezen! :-) Enjoyyy!!! Ik ga jullie allemaal missen <3 Dikke Kus Loes

Actief sinds 07 Dec. 2015
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 11715

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 01 Augustus 2015

Loes gaat Down Under

Landen bezocht: