Mijn haar "Sydney" - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu Mijn haar "Sydney" - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu

Mijn haar "Sydney"

Blijf op de hoogte en volg Loes

24 Januari 2016 | Australië, Sydney

Mijn haar “Sydney”

Hoppa, alweer 1 maand in Australie! Ik weet dat het vreselijk cliché is, maar sjongejonge wat gaat de tijd snel! Waar ik eerst in Nederland nog tegen het hele gebeuren op zag en bang was heimwee te krijgen, nu zie ik al op tegen de dag dat ik dit prachtige land weer moet verruilen voor (het moet gezegd worden) het toch wel beetje saaie Nederland.
Na 1 volle maand in Australie ga ik jullie eens even updaten van wat naar mijn mening super geweldig is hiero.

What do I like about Australia?

- Mensen zijn hier zo ongelooflijk mega VRIENDELIJK!!!!!!!!!!!! Van de cassiere tot de schoonmaakster, mensen zijn geweldig vriendelijk 
- De WC’s op het station zijn gewoon brandschoon. Ik kon mijn ogen haast niet geloven, ik ga er denk ik foto’s van maken en opsturen naar de NS.
- Dat mensen hier op een doodnormale dinsdagavond barbequen op het strand, wat een leven.
- Dat er om de 10 meter cafeetjes zijn waar je versgebakken bananen-, kokos-, mango- of blueberriebrood kunt kopen.
- Dat je je eigen sushi of pizza kunt laten maken bij de supermarket!
- Dat mijn kantoor naast het Universiteits-sportcomplex zit en dat alle koffietentjes rondom mijn gebouw dus de hele dag vol zitten met gespierde, getatoeeerde, halfnaakte mannen (uhhh).
- Dat mensen hier om 10.00 aankomen op hun werk, 1.5 uur lunchen en om 16.00 naar huis gaan (behalve natuurlijk weer mijn supervisor, beetje jammer).
- Het feit dat de treinen heel vaak rijden. Ik kijk niet eens hoelaat ze gaan, ik loop gewoon naar t station en zie het vanzelf.


Maar oke oke, natuurlijk is hier niet alles leuker, beter of mooier dan in NL. What do I not like about Australia?

- Dat het ‘snachts niet afkoelt en ik 5x per nacht half ijlend wakker word van de hitte of omdat mijn rug vast zit geplakt aan het matras.
- Vliegende (!!!!!!) kakkerlakken van 5 cm in ons appartement…..
- … en het feit dat we die rotbeesten zelf moeten opruimen…
- … en dan heb ik het nog niet gehad over dikke, zwarte, harige spinnen.
- Dat als ik in de trein zit 7.5% australisch is, 7.5% overige nationaliteit en de overige 85% van de trein vol zit met chinezen…
- Dat zodra de zon doorbreekt ik moet oppassen niet verblind te worden, en dan bedoel ik niet door de zon… Nee ik moet uitkijken dat ik niet een paraplu van een van die vele chinezen in mn oog krijg. Ze willen namelijk ABSOLUUT niet bruin worden, en dat gaat vaak bijna ten koste van mijn gezichtsveld aangezien hun parapluutjes precies op mijn ooghoogte komen.
- Dat een pakje gehakt 5 dollar kost…
- … en vis 15 dollar…
- … maar dat typisch Australische chocolade ‘ TimTams’ goedkoop zijn (hallo ongezonde late-night-snack!).
- En tot slot: dat door de brandende zon mijn haar is omgetoverd tot een grote gele pluizenbol, of te wel: MIJN HAAR SYDNEY!

Goed jullie zijn ge-update over het mooie leven hiero 
Verder heb ik deze week lekker lopen afstrepen van mijn bucketlist:
Dinsdagavond hebben we een Aussie “Barbie” gehad bij Bronte Beach, heel erg relaxed dat je op een doordeweekse dag gewoon lekker staat te BBQ-en op het strand met mensen die je pas net 2 weken kent en met wie je nu de grootste lol hebt

Vrijdagavond zijn we, na flink wat Watermelon-wodka shots van onze Russische roomie, het nachtleven ingedoken en uiteindelijk beland bij een behoorlijk rare R&B club waar we terechtkwamen in dance-offs hahahah… oepsie.

Zaterdagavond hebben we, heel fancy, een drankje gedronken in The Operabar. Je voelt je toch wel even heel hip daar!

Ik had weer een geweldige week, hoop jullie ook! Ik hou jullie op de hoogte, tot volgende week lieve mensen.

Cheers Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Loes

Hee Allemaal! Dit is mijn blog over mijn stage Wetenschap in Sydney! Om te voorkomen dat ik wekelijkse halve boekwerken via whatsapp ga typen of dat ik mijn Facebook vrienden vermoei met duizenden posts (wat ik waarschijnlijk toch wel ga doen haha) heb ik een blogpagina aangemaakt. Iedereen die het leuk vindt om mijn avonturen te volgen (of om me gewoon stiekem te stalken) kan ze lezen! :-) Enjoyyy!!! Ik ga jullie allemaal missen <3 Dikke Kus Loes

Actief sinds 07 Dec. 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 11723

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 01 Augustus 2015

Loes gaat Down Under

Landen bezocht: