The Bucketlist - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu The Bucketlist - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu

The Bucketlist

Blijf op de hoogte en volg Loes

10 Januari 2016 | Australië, Sydney

Hallo Lieve mensen!

Na mijn eerste surfweek in Australie had ik nog lekker een weekje vrij in Sydney om een beetje de stad te ontdekken... Nou dat heb ik gedaan ook! Ik heb met mijn Opal Card (ook wel OV kaart) de halve stad al flink doorgetreind: super leuk :-) Ik heb toch wel twee bijzondere waarnemingen gedaan:
1. Ze verkopen hier Bananenbrood op elke hoek van de straat
2. Soms heb ik het gevoel dat ik in China loop, zoveel aziaten :P

Samen met mjin huisgenootje hebben we een bucketlist gemaakt voor alles wat we hier in Australië/Sydney willen doen en hij is behoorlijk groot geworden. Gelukkig hebben we 6 maanden de tijd om alles te ontdekken, en ik heb er onwijs veel zin in!

Vrijdag zijn we met een groep meiden naar Manly Beach geweest met de Ferry. Lekker geluierd, surfdudes gespot, geluncht en bruin geworden. 's Avonds zelfs nog wat pinquins weten te spotten.

Gisteren heb ik de Bondi to Coogee Beachwalk gedaan. 6 kilometer langs de mooie stranden van Sydney wandelen met gezellige meiden: leuk leuk! De avond eindigde uiteindelijk met mijn surfvriendinnetje Hannah in het Hyde park waar we haar laatste fles sterke drank hebben gedronken voor ze naar huis vliegt, en ratten & vleermuizen hebben proberen te ontwijken haha!

Morgen dan toch echt de eerste echte dag in het ziekenhuis gaan doorbrengen, dat zal wel eventjes wennen worden na 2 weken zon, zee, strand en lol maarrrrr ik ben gemotiveerd :-)

Hierbij mijn giga bucketlist voor de komende maanden, I'll keep you updated!


Bucketlist Sydney

Climb the Harbour Bridge

Tarango Zoo (watching the birds)

Bondi to Coogee Beach walk


Spotting whales in the harbor


Hiking in the blue mountains (tree sisters)


Taking the ferry to Watson and and going back while the sun goes down


Spotting a huntsman spider


Hugging a koala


Making a quoka-selfie (Wildlife centre Sydney)


Going up the Sydney Tower and doing the skywalk / eating there!!


Eating kangaroo / crocodile meat in the Australian Hotel in The Rocks


Learning how to surf


Going on a date with a Australian guy


Shopping at Bondi Junction


Going to Melbourne, riding the Great Ocean Road and visiting a rooftopbar


Go for a morning swim in the pool


Visiting the botanical gardens


Spotting a dingo


Visit Canberra


Doing a trip to the Uluru


Eating my dinner/food on a beach after a work-day


Get a small tattoo in Bondiink


Watch an outdoor movie


Celebrate Australia Day


Going to a (food/wine/choclat) Festival


Going for a Barbie / Swimming Pool Party


Visiting Luna Park


Exploring the Sydney Nightlife!!!


Eating vegemite (and keeping it in lol)


Having a drink at the Opera Bar


Going to Brisbane


Going to Morrison Park for spotting Kangaroos (rent a car)


Snorkling in the Great Barriere Reef and going to the Whitsundays


Eating a meat pie in Harry’s Café


Going to the Jamie Olivier Restaurant


Going to the Paddington Market


Visit Manly / Bronte / Coogee and many other famous beaches


Swimming / going to the Olympic Pool


Going to the little islands in the harbor, party at “The Island”


Visiting the Australian Museum



En voor alle mensen die lichtelijk bezorgd zijn na het zien van deze bucketlist: "No Worries" zeggen ze hier. Of zoals de poster in ons huis zegt: "A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for."

Liefs Loes


  • 10 Januari 2016 - 10:01

    Anne (je Schoonmaakbuddy):

    Hee Loes,

    Je bent dus al lekker aan het inburgeren ;) Zag ook al mooie foto's voorbij komen!
    Succes morgen met je 1e dag ziekenhuis. We wachten hier allemaal op baanbrekend onderzoek van jou *no pressure* ;)

    Groetjes, Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Loes

Hee Allemaal! Dit is mijn blog over mijn stage Wetenschap in Sydney! Om te voorkomen dat ik wekelijkse halve boekwerken via whatsapp ga typen of dat ik mijn Facebook vrienden vermoei met duizenden posts (wat ik waarschijnlijk toch wel ga doen haha) heb ik een blogpagina aangemaakt. Iedereen die het leuk vindt om mijn avonturen te volgen (of om me gewoon stiekem te stalken) kan ze lezen! :-) Enjoyyy!!! Ik ga jullie allemaal missen <3 Dikke Kus Loes

Actief sinds 07 Dec. 2015
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 11728

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 01 Augustus 2015

Loes gaat Down Under

Landen bezocht: