Living the Dream - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu Living the Dream - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Loes Hegeman - WaarBenJij.nu

Living the Dream

Blijf op de hoogte en volg Loes

06 Januari 2016 | Australië, Coffs Harbour

Na een halfjaar voorbereidingen was het 27 december dan eindelijk zover... Op naar Schiphol!
Toen ik eenmaal met mn rugzakje door de douane heen liep en mijn gezicht weer fatsoenlijk was (lees: weg huilogen), kon het avontuur beginnen! In mn eentje hoppa drie vliegtuigen in en naar de andere kant van de wereld, dat was wel even spannend. Eenmaal in Hong Kong was ik al lekker jetlagged en het werd er niet veel beter op toen ik erachter kwam dat ze vrij weinig andere dingen verkochten dan noedels en andere chineze ongein...

Toen ik dinsdagochtend dan eindelijk aankwam in Sydney was ik dan ook behoorlijk toe aan rust. Ik heb een heerlijk chillmiddag bij Bondi Beach gehad en de dag erna was ik fit en fris om 9 uur in een trein te zitten naar Coffs Harbour voor mijn weekje surflessen! In de trein werd de Australische levenshouding mij al goed duidelijk... Zo reden ze vrolijk weer 10min achteruit terug omdat iemand op de verkeerde trein zat, en toen er vertraging was kon je zelfgebakken scones halen bij de machinist... Tja dat is nog eens wat anders als de NS.

Eenmaal aangekomen bleek het cliche van blonde, gebruinde surfdudes compleet waarheid te worden. Even voor de meiden: simpelweg iedere mannelijke surfinstructeur die ik tegen het hotte lijf ben gewandeld kan zo in een modellencampagne... Je begrijpt dat ik het meteen naar mn zin had daar. Het motto van het surfkamp is ook wel "Living the Dream". Nou ik begrijp wel waarom haha.

Elke ochtend 2 uur surflessen en 'smiddags weer 2 uur... Tussendoor bestaat het leven vooral uit zonnen, powernapjes en eten: perfect! Ik heb ook al lekker dieren lopen spotten in de eerste week (een schildpad tijdens het surfen en 2 kangoeroetjes), al had de giga dikke spin wel achterwege mogen blijven

Een aantal dingen die ik vh surfen geleerd heb:
- je behandelt je bord alsof het je oma is... Zou je op je oma gaan zitten op het strand? Nee dus...
- De beste surfer in de wereld is de surfer die het meeste lol heeft: i guess that makes me the best jeeej haha!
- Kies altijd een langzaam zwemmend persoon uit om mee te gaan surfen: dan hoef je alleen maar naar die persoon toe te zwemmen als er een haai aankomt, en niet helemaal naar de kust: scheelt weer.

New Years Eve vieren op het strand was natuurlijk ook een hele ervaring... Er was een white party en veeeel champagne en rond 12 vergaten we bijna dat er nog afgeteld moest worden, dus dat deed iemand nog effe tussendoor en daarna was t weer feest...

Na heel wat oefenen in de "white washes" kon ik dan eindelijk naar "the back" voor wat "green waves"... Ontzettend ontzettend gaaf. Voordat je daar bent moet je eerst door een soort halve hel heen (the impact zone) peddelen en wat Eskimo Rolls doen. Maar als je er dan eindelijk bent dan ben je even veilig en kun je wachten op een grote echte golf en ik heb er nog een paar gepakt ook! Maar met als je je beseft: omggg ik sta!!! Dan schreeuw je even een overwinningskreet en dat was t dan wel weer want dan val je zo giga hard en ga je weer in de overlevingsmodus om a. Te zorgen dat je dat harde bord niet op je neus krijgt (ja it hurts) en b. Dat je weer wat zuurstof in je longen krijgt, liefst zonder bijmenging van zout water, en c. Dat je niet in een gezellige crash belandt met een andere surfer. En zie dan nog maar eens als een sexy beachbabe uit het water op te staan... Nee eerder als een soort gedesorienteerde, hoestende zeehond. Maar ach, hoort erbij!

Gisteravond aangekomen in Sydney, helaas wel regen maar we hebben gelukkig nog tijd genoeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coffs Harbour

Loes

Hee Allemaal! Dit is mijn blog over mijn stage Wetenschap in Sydney! Om te voorkomen dat ik wekelijkse halve boekwerken via whatsapp ga typen of dat ik mijn Facebook vrienden vermoei met duizenden posts (wat ik waarschijnlijk toch wel ga doen haha) heb ik een blogpagina aangemaakt. Iedereen die het leuk vindt om mijn avonturen te volgen (of om me gewoon stiekem te stalken) kan ze lezen! :-) Enjoyyy!!! Ik ga jullie allemaal missen <3 Dikke Kus Loes

Actief sinds 07 Dec. 2015
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 11726

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 01 Augustus 2015

Loes gaat Down Under

Landen bezocht: